Pagina's

dinsdag 9 mei 2017

Creatief - knutselen met oud papier

Christilène werd maandag 4. Nu weet ik wel dat je van die plastic cijfers kunt kopen om op te hangen. Duur zijn ze niet, zo rond de 1,50. Het leek me leuk om iets gratis te maken wat voor vrijwel iedereen te doen is. 

Hierbij mijn uitleg...

Je hebt nodig:
- Oud papier en karton
- Plakband
- Schaar
- Pen of potlood
- Touw of lint

In mijn oud papier bak is het vanwege m'n nee-nee-sticker dun bezaaid met oud papier. Maar de soepstengels van Jochanan, een folder omdat ik iets bestelde (foutje, ik moet er even achteraan dat ik geen folders wil ontvangen, ik wist niet dat ik met iets bestellen meteen een folder kreeg, nougoed, bij deze is hij goed besteed ;))

Ik gebruikte 2 soepstengelsdozen (ander karton kan ook) en gekleurd (oud) papier. 

Ik tekende een 4, knipte deze uit, legde deze op een andere soepstengeldoos, tekende het over, knipte het weer uit, zodat ik deze 2 op elkaar kon plakken (voor extra stevigheid).

Ik draaide de dozen een kwartslag ten opzichte van elkaar, zodat de vouwen niet op elkaar vallen (dan kunnen ze vouwen als ze hangen, niet zo handig)

En hier dus op elkaar; supersimpel :)...

Ik vond nog het zakje van mijn broodbakworkshop. Supergeschikt! Ik knipte er repen van, plakte in het rond helemaal mijn 4 vol.


Ik knipte zo groot mogelijke stukken van bijv. het DE-pak. Christilène  knipte er kleinere snippers van, pakte haar lijmstift en plakte een heuse 'vlaggen-vier' vol... Een klein sneetje erin, touw eraan en klaar om op te hangen. Ze was zo supertrots :). En dat alles voor 0 euro... 


En de achterkant:

Zo kun je ook vlaggetjes maken! En als je zelf te weinig oud papier hebt; vraag gewoon even in de buurt ;)... 

Lees hier hoe de verjaardag verder verliep in deel 1 en deel 2.

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo!
    Gefeliciteerd alsnog.

    Groet,Tienduizend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo samen knutselen. Heb ik ook zoveel gedaan en een tijd lang ook met de kleinkinderen als ze kwamen logeren. Nog even een tip voor je, de Plus heeft D.E. koffie inde reclame 2x 500 gram voor 8.99 of een 1000gram pak voor 8.99. Heb je de Fairtrade Pluskoffie eigen merk al geproefd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die Fairtrade vond ik prima! Gebruik ik nu voor visite; gaf jij me eerder die tip? Nog bedankt dan!

      Verwijderen
  3. Erg leuk, meteen een beetje Hollands rood wit blauw, en zo kan ze ook leuk "meehelpen"! groet, Lucie

    BeantwoordenVerwijderen