Pagina's

maandag 15 mei 2017

Hyperemesis Gravidarum - Awareness Day

Vandaag is het Hyperemesis Gravidarum Awareness Day. Een dag om meer bekendheid te geven aan de ernstige zwangerschapsziekte waar slechts 0,3 tot 2% van de zwangeren mee te maken krijgt. Om die reden geen bespaarblog, creatieve blog, recept of wat dan ook, maar een kort verhaal met foto:



Voor degenen die pas net meelezen. Zelf heb ik dit ook gehad :(... Lees mijn hele blog hierover nog maar eens terug. 

Ook schreef ik voor Mamaplaneet vorige week een blog. Gewoon om meer bekendheid te geven aan deze ziekte. Het algemene 'het is een gezonde ziekte'-verhaal slaat in deze situatie kant nog wal. In vroeger tijden zonder mogelijkheid tot infuus/sonde/medicatie/enz. kon dit zeer ernstige gevolgen hebben met in het ergste geval de dood tot gevolg voor moeder en kind... 

Ik voel me zo dankbaar dat we 2 gezonde kinderen mochten ontvangen en dat het tot nu toe lijkt dat onze kids niets hebben overgehouden van mijn ziek zijn... 

Voor alle meiden die er nog middenin zitten: Houd moed!

12 opmerkingen:

  1. Een vriendin van ons heeft dit beide zwangerschappen gehad zo erg zelfs dat ze ondanks haar eigen bedrijf van de dokter thuis moest blijven .Je hoort er weinig over maar dat wil niet zeggen dat het niet voorkomt. Het is verschrikkelijk als het je treft. Alle zwangeren dit dit hebben veel sterkte .

    gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje zeg. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Maar wel super fijn dat je kinderen er niets aan hebben overgehouden!

    Voor iedereen die dit heeft/herkent: sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super; toch weer iemand 'wijzer' gemaakt ;)... Daar is die awarenessday voor bedoeld :)

      Verwijderen
  3. Inderdaad een wonder dat jij 2 gezonde kinderen mocht krijgen.
    Veel reden om dankbaar voor te zijn ,een nare ziekte hoor.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een oud schoolvriendinnetje had hier last van. Het was echt een verschrikking voor haar herinner ik me.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het ook gehad bij mijn tweeling zwangerschap en dan vooral de eerste 16 weken. Daarna had ik het redelijk onder controle. Ik heb 8 weken in het ziekenhuis gelegen met infuus en sonde voeding. Wat een nachtmerrie is HG. Gelukkig hebben mijn jongens er ook niks aan overgehouden. Voor alle vrouwen die er nu nog midden in zitten Geeft niet op, het stopt echt een keer, al denk je van niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heftig hè? Fijn dat je jongens er niks aan over hebben gehouden!

      Verwijderen
  6. Mijn schoondochter is drie weken geleden bevallen van haar tweede kindje, een prachtige zoon, na zo,n zeer zware zwangerschap , aan de sondevoeding, ook bijna geen prikkels kunnen hebben, heel heel erg zwaar, want ben je dan extra blij en dankbaar als dit alles weer achter de rug is, en je je kindje in je armen kunt sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, zeg dat wel! Nog van harte gefeliciteerd met je kleinzoon!

      Verwijderen