Pagina's

vrijdag 24 november 2017

Feest!

Na een pittige week, sluiten we de week af met vandaag Peters verjaardag (32 alweer, waar blijft de tijd...) en zaterdag familiebezoek.
Maandag heb ik heerlijk gewerkt in huis, dinsdag werd Jochanan ziek en had ik een onverwachts interview (verschijnt in december, dus hierover later meer). Voor de middag zei ik 'nee' tegen de bijbehorende fotoshoot, omdat ik een pittige dag had.
Woensdagavond weer een e-mail met de vraag voor een interview, donderdagmorgen gehad, donderdag eind van de morgen bijbehorende fotoshoot en de fotoshoot die hoorde bij het interview van een dag eerder. Dit mini-interview verschijnt vermoedelijk zaterdag is vandaag verschenen in de Telegraaf, nougoed ik houd jullie op de hoogte over de rest.
Alvast een preview van hoe m'n tafel er na 1 shoot uit zag...
En ik hoop volgende week zaterdag weer een interview te hebben met bijbehorende fotoshoot (moet ik nog kleding voor zoeken, daar was min of meer een kledingcode, althans de kleuren...) mee gemaild. Gaat vast goedkomen... Ik heb 3 zusjes en anders een vriendin of de kringloopwinkel ;)...
Hoe vind ik al die interviews? Ach, het maakt me niet zoveel uit. Leuk als ik anderen kan inspireren. Gezellig, boeiend om op jezelf te reflecteren 'waarom doe ik de dingen zoals ik ze doe?',  tijdrovend; zoiets? De tekst mag ik voor plaatsing lezen, dat vind ik wel prettig. Niet alles wat ik zeg, word geïnterpreteerd zoals ik het bedoel en vaak zijn dat dan net de dingen waar lezers over vallen ;)...
Nu had ik ook nog de vraag of ze vanmiddag een video mochten komen opnemen. Belden ze gistermiddag voor. Ik heb 'nee' gezegd. Ik heb zo gerend van de week en heb morgen nog genoeg te doen voor de verjaardag. Daarbij heb ik nog steeds de indruk dat video niet mijn ding is ;)...
Maarrrr: De taart staat al klaar :)!!
Samen met Christilène heb ik 'stiekem' de kamer versierd. Vlaggen opgehangen en ze heeft een taart gemaakt. Papa Peter mag pas beneden komen als 'wij' de kaarsjes hebben aangestoken. En dan moet hij ze uitblazen... Hahaha, hoe simpel kun je het hebben voor een 4-jarige...

Vanaf woensdag is ze al van slag... Ze heeft de kleurplaat meegekregen, maar die moest zorgvuldig verstopt worden. Ze wil steeds het cadeau vast geven en zegt 'ik wil dat papa nú jarig is...' Gisteravond hebben we Peter naar boven 'gestuurd' en hij 'mocht' niet meer beneden komen. Even wachten tot ze slapen en weer dooooorrrrr ;)... Ik houd echt van dat soort 'geheimpjes'... Ze kan het net wel, net niet voor zich houden, echt reuze-grappig...

Ik heb alle boodschappen in huis en heb m'n koopzegel-boekje hiervoor ingeleverd! Ik heb voor nu even geen idee hoe het verder is met m'n budget, moet de laatste bedragen nog even invoeren, maar geen tijd voor gehad. Gaat goedkomen, ik heb alles heerlijk online :)...

Komende week ga ik proberen ietsje meer rust te krijgen en tijd te nemen om o.a. een boek ofzo te lezen. Gisteravond ben ik even langs de bieb gegaan. Heer-lijk vind ik dat! Ik nam wat titels mee die me aanspraken, bijv. Anticrisiskookboek (eindelijk een boek met een budget-thema én een budget-prijs, zelf heb ik hem nu geleend en ik ga kijken of ik het de moeite waard vind), Een foutje in mijn hoofd (over een vrouw die 7 maanden zwanger is en een hersenbloeding krijgt... Wow, lijkt me echt heftig!), Kant haken: 20 accessoires in kleur (wat een leuke projecten staan hier in! Ik heb nog gekeken of er een pakje tijd bij zat, maar die ontbrak helaas ;)... O.a. flesje omhaken, leuke stola's, zeepzakje, maar ik wil gaan proberen om een kraagje hieruit te m(h)aken. Het zag er zoooo leuk uit. Wie weet een kerst-vakantieproject :)...
Ik heb afgelopen 2 weken 2 boeken uitgelezen. Zeer indrukwekkend, echt de moeite waard om te lezen: Schaduwkinderen (over 2 kinderen en 1 oudere dame die waarmee communicatie niet/niet meer mogelijk lijkt. Ik ben niet de enige die dit boek aanraadt, ook in de recencies scoort dit boek hoog zag ik). Ook las ik Het meisje dat uit het duister kwam. Jarenlang werd ze verwaarloosd door haar moeder, hulpverleningsinstanties schoten tekort en uiteindelijk werd het meisje geadopteerd binnen een liefdevol gezin. Ze blijft gehandicapt, maar leert ontzettend veel door de tomeloze inzet van haar adoptief-ouders (bijv. zindelijk worden, gewoon lopen, uit een beker drinken, enz.). Dit soort waargebeurde verhalen spreken mij echt aan, wellicht mede door mijn 'werken-met-kinderen-achtergrond'. Ik ben gek op lezen, kruip het liefst op de bank onder een plaid en mij hoor je niet meer. Ik vind het wel lastig om tussen m'n drukke bezigheden de rust te vinden om even te gaan zitten lezen. Wellicht moet ik dat als m'n nieuwe uitdaging maken voor 2018 :P...
Nou, wij gaan lekker het feest voorbereiden en wellicht zit er nog een lees-momentje in ergens vanmiddag ;)... Tussendoor krijg ik misschien wel een houten taart-punt, mmm ik verheug me er al op :)...
Voor ieder een fijne dag en een goed weekend!
Houd jij van lezen? Welk genre houd je van? Heb je een bieb-abonnement of koop je graag boeken (2e hands of nieuw)? Nog leestips? Ik houd me aanbevolen... Liefst in het genre 'waargebeurd' of anders handwerkboeken (haken/naaien), minimaliseren, besparen, enz. Persoonlijk heb ik weinig met romans, maar wellicht kan ik er weer eens 1 proberen als iemand een mooie weet :)...

10 opmerkingen:

  1. Je staat vandaag in de telegraaf! Leuke foto!

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag komt een besteld boek binnen! Van Ken Follet en derde deel van De Pilaren van de Hemel wat 2 delen bevat. Zat er al lang op te wachten.
    Haken doe ik vaak op het moment meestal met gratis patroontjes, maar ook tijdschriften koop ik wel eens.

    Ik heb al heel lang Het Bezuinigings Kookboek, geschreven door Jeroen Krabbe en Marjan Berk (als je die namen kent) toen zij nog niet zo bekend waren en ook weinig te besteden hadden. Staan een paar recepten in die ik al jaren maak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heb ik ook, gekregen toen ik op mijn 18e op kamers ging :) Leuk dat anderen die ook nog hebben. Wat maken jullie er uit ?

      Verwijderen
  3. Ja we moeten wel weer extra zuinig zijn want een gezin met 1 kostwinnaar blijft weer de hoofdprijs betalen qua belasting. Van VVD en D66 kun je verwachten dat ze niets voor de eenverdiener willen doen, maar van de Christen Unie en het CDA viel mij dat vies tegen. Als die ook voor de motie van de SGP, om de kloof tussen een en tweeverdieners te dichten, hadden gestemd, was die motie van de SGP aangenomen. Viel mij vies tegen van twee partijen die altijd de mond vol hebben over het gezin. Zelfs Groenlinks stemde voor. Als CDA en CU voor hadden gestemd, hadden wij het ook wat ruimer gekregen en was de belastingdruk wel eerlijk verdeeld en gold het draagkrachtbeginsel zoals oa in Engeland en Duitsland waar men hetzelfde belastingsysteem als in Nederland heeft. Ik weet nu al op wie ik ga stemmen de volgende keer. Voel mij beetgenomen door de CU.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor gratis haakpatronen raad ik je de site van drops aan:garnstudio.com
    In de categorie waargebeurde verhalen moet je echt het levensverhaal van Waris Dirie gelezen hebben. Als je intresse hebt, mag je hem van me hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En naast garnstudio is er nog een site waar je heel veel (gratis) patronen kunt vinden: ravely.com. Je moet er wel even een gratis account aanmaken, maar dat kost niets en je krijgt ook geen spam of zo. Er gaat letterlijk een wereld voor/door handwerkende mensen open. Waarschuwing: ik denk niet dat er dan nog tijd over blijft om een boek te lezen, haha. Fijne verjaardag met jullie gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk gefeliciteerd met Peter .
    Een fijne dag met elkaar!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ahhh lezen heerlijk, we hebben hier een prachtig nieuwe bieb, de favoriete plek voor mij op een vrij moment!
    Ik ben ook blij met de app, als iemand een goed boek aanraadt meteen even bij mijn lijstje favorieten, en dan alvast reserveren dan staat t voor me klaar en als ik geen tijd heb hoef ik niet te zoeken. Lees alles wat los en vast zit (mijn ouders hadden vroeger oa. een dorpsbibliotheek waar ik na sluitingstijd en op zondag heerlijk op een kussen onder de balie lag te lezen (en dan werden er regelmatig tosti's en chocomel gebracht... mmmm) de kinderen moet ik heel erg mijn best voor doen om ze te intresseren, en manlief heeft zelfs geen abonnement (daar snappen de kids nou helemaal niks van!)is licht dislectisch.
    Oenne die site war je absoluut niet moet gaan kijken is (ravelry.com met een r-etje ertussen)
    Fijne verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen