Pagina's

dinsdag 7 november 2017

Kaartenactie

Al enkele jaren houdt de kinderclub van onze kerk een kaartenactie. Ooit zag ik het idee voorbij komen, ver weg van onze eigen kerk en ik deelde het idee. Zodoende hebben we het opgezet. Van lieverlee is het overgenomen door anderen en maakte ik voorheen nog weleens fotokaarten (door foto's te bewerken), heb ik dit jaar zelfs dat niet meer gedaan. Ongegeneerd kan ik dus reclame maken voor deze actie ;)... En als ik zeg dat het prachtige kaarten zijn, geef ik daarmee anderen schouderklopjes en lekker niet mezelf :)! Daarbij gaf ik zaterdag nog antwoord op de vraag hoeveel ik eigenlijk verdiende en omdat het antwoord 'niets' was en ik hiermee ook 'niets' zelf verdien (alles gaat naar het goede doel), past het prima een keer op m'n blog...

Een inkijkje hoe de actie wordt vormgegeven: Er worden sets samengesteld in thema's, er wordt gekeken voor welk set nog iets ontworpen moet worden, bestellijsten worden aangepast, 'placemat' wordt gemaakt (dat is het overzicht met alle sets erop - die werd voorheen op A3 gelamineerd uitgedeeld en kinderen waren dolblij dat ze het mochten houden ;)) en de kinderen gaan aan de slag...

Vaak worden er een paar duizend kaarten verkocht en groepjes vrijwilligsters vouwen, plakken, pakken in, sorteren, enz. de hele boel. En de kinderen delen de kaarten weer uit, de mensen zijn er blij mee en nu komt het mooiste: Het levert een leuk centje op voor de kerkbouw (en inmiddels: aflossing)! Hoe leuk is dat :)? Ik vind het leuk om zo m'n steentje bij te dragen en ondanks dat het veel tijd kost en ik er geen euro aan overhoud, krijg ik er wel energie van :)...

Ook dit jaar is er weer een leuk aanbod en ik deel het graag met jullie. Het is absoluut niet bedoeld als verleiding tot kopen. Sterker nog: Als je er geen geld voor hebt of als je niets nodig hebt, moet je het gewoon niet doen :)...

Mocht je wel kaarten nodig hebben, kijk dan eens mee naar deze mooie sets:

Set 1 Blanco

Set 2 Gefeliciteerd
Set 3 Diversen
Set 4 Kerst 1
Set 5 Kerst 2
Set 6 Vierkant

Set 1, 2, 3 en 6 kosten 4 euro per set. De kerstkaarten (dus set 4 en 5) kosten 3,50 per set. En: 3 sets voor 10 euro (!). Bij set 4 en 5 kun je een keuze maken uit 'Goede Kerstdagen' of 'Gezegende Kerstdagen'. Je kiest dus bijv. voor het meer brocante set (set 5) en maakt dan de keuze of je de ene of de andere tekst erop wil (het hele set is dan óf Goede óf Gezegende Kerstdagen, dus niet half/half).

Zelf had ik nog aardig wat kaarten, maar blanco, baby en ter bemoediging of sterkte kwam ik steeds tekort. Ik had nog wel erg veel 'dochter geboren', maarja de ene na de andere zoon kwam ter wereld, dus om die reden kocht ik set 6. Ahum, dat had weer eens wat 'mannelijke' voeten in aarde... Verboden te lachen... Dat gaat hier als volgt: Een kind van club komt langs met de vraag of we kaarten willen kopen. Ik ben niet thuis, Peter doet open. O, jahoor (Peter koopt altijd wel wat...), doe maar Kerstkaarten. Die had ik nog genoeg in huis en ik stuur geen Kerstkaarten meer, alleen bijv. wat ouderen die alleen zijn ofzo. Dus ik pak weer de telefoon, bel de mama op en vraag of ik de bestelling kan wijzigen ;)... Gelukt, dus opgelost... Voor nu liep het met een 'sisser' af. 

2 jaar geleden liep het anders... Peter was bij buren. Een buurmeisje kwam rookworsten en gehaktballen verkopen. Peter bestelde gehaktballen... Ander kind komt bij mij. Ik bestel gehaktballen en rookworsten. Weer iemand anders meldt zich: Ik denk 'ach, toe maar, komt wel op, dus nog een set rookworsten, 't is voor het goede doel...' Op een avond van de kerk koopt Peter rookworsten en balkenbrij. Hij komt thuis, dus ik zeg 'o, maar ik had al besteld...' Peter: 'Trouwens, ik had ook nog gehaktballen besteld, die zullen ze eerdaags wel langsbrengen...' Ahum, zo had ik 9 rookworsten, 10 (grote!) gehaktballen en een pakje balkenbrij... Om die reden overleggen we nu iets beter, haha ;)... Kaarten vallen buiten budget, maar qua boodschappen kan ik me binnen budget nu even dit soort dingen niet 'veroorloven'... Daarnaast zijn we veel minder vlees gaan eten. Niet uit budget-oogpunt, maar ook qua gezondheid en milieu vinden we het dusdanig belastend dat we minderen. Volledig vegetarisch zijn we (nog) niet aan toe...

Nou, terugkomend op die kaarten: 3 sets kosten dus 10 euro als je het 'langs de deur' koopt, maar in onze webshop gaat alles automatisch en worden de bedragen bij elkaar opgeteld. Voor jullie als lezers zullen we de facturen even handmatig aanpassen. Vermeld even in de opmerkingen 'Aad Actief' of iets anders waaruit ik kan opmaken dat je vanaf m'n blog bent gekomen, zodat je ook gebruik kunt maken van deze leuke aanbieding. Je kunt de bestelling komen afhalen in Emst, maar opsturen kan ook. Dan komen er uiteraard verzendkosten bij. Het is mogelijk om iets te combineren vanuit de webshop, bijv. heerlijke pittenzakken (leuke winterse cadeautip!) of iets uit mijn Marktplaatsshop. Deze actie loopt t/m 14 november...
Tip: Om verzendkosten te besparen kun je evt. met meerderen tegelijk bestellen en het op 1 adres laten bezorgen. We verzenden via PostNL (6,50), DHL (5 euro) of Kiala (3,95). Bij laatste 2 genoemden kun je je bestelling afhalen bij een servicepunt in de buurt. 

Wees eerlijk (ook al heb je ze niet nodig): De kaarten zijn mooi hè :)? 
Heb jij ook een voorbeeld van het 'langs elkaar heen bestellen'? 

Oja en voor de mama's van kinderen die ook een bestellijst hebben: Bespaar jezelf de moeite om langs te rijden ;). Ik ben inmiddels 4x benaderd en heb voor dit jaar genoeg kaarten, thanks! En Peter is geïnstrueerd dat hij absoluut niets meer mag bestellen of kopen :P, haha ;)...

12 opmerkingen:

  1. Adrianne, zijn de pittenzakken geschikt om op te warmen? Ze zien er erg leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep, daar zijn ze inderdaad voor :). Ideaal bij spierpijn, maar ook lekker warm in bed bijv.... Ik ben er helemaal gek op. Trouwens, ook als coldpack kun je ze gebruiken bijv. bij verstuiking oid.

      Verwijderen
  2. Prachtige kaarten! Tip: volgens mij bestaat kiala niet meer. Is overgenomen door UPS en daardoor zijn de verzendkosten meer. (Volgens een marktplaatsverkoopster)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je het zegt, ik zal het eens nakijken!

      Verwijderen
    2. Ja klopt en ze willen nu veel meer info weten. Mijn mob nr stond op de buitenkant vd verpakking! Op de verzendbon. Heel raar. En volledig onnodig. Pittenzak lijkt me heerlijk! Miss vd kerst

      Verwijderen
    3. Hé, dat is raar zeg, dat heb ik niet eerder gehoord. Ik zag dat de verzendkosten nu tijdelijk ivm overname niet duurder waren, ruim 3 euro. Tot 20 kg geloof ik, maar ik heb niet uitgebreid overal naar gekeken...

      Verwijderen
  3. Mooie kaarten! Vooral setje 5... ik moet nog kaarten kopen, dus ik ga 's een kijkje nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kiala is inderdaad duurder.
    DHL heeft actie. 25% korting.
    bij dhl punt kun je om de kortingflyers vragen.

    mooie kaarten!

    Misschien lees ik er overheen. Zijn het foto's op een blanco kaart geplakt of gedrukt op een kaart?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou kunnen dat Kiala duurder is geworden. Voor nu kan ik alleen een prijs van ruim 3 euro vinden ivm de overname. Leuke tip van DHL, dankje!

      W.b. de kaarten: Het zijn inderdaad foto's op blanco (dubbele) kaarten geplakt.

      Verwijderen
  5. Ik heb o.a. kerstkaarten besteld en per internet betaald, Aad actief bij de opmerkingen gezet. Ben heel benieuwd, geef wel een reactie als ik ze heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaarten hoor!!vooral de kerst sets!!!helaas heb ik er nog genoeg maar toch succes!

    BeantwoordenVerwijderen